Welkom bij dit artikel dat dieper ingaat op de fascinerende wereld van hotel makeovers. In de huidige competitieve horecamarkt is het essentieel voor hotels om een frisse uitstraling te behouden en mee te gaan met de laatste trends. Een make over kan niet alleen de esthetiek verbeteren, maar ook de concurrentiepositie versterken én goed zijn voor het milieu? Hoe? Lees het hier Ga voor een make over voor green keyDuurzaamheid in hotels is tegenwoordig geen optionele luxe meer, maar een essentiële pijler van de hospitality-industrie. Een van de meest erkende en gerespecteerde certificeringen op dit gebied is de ‘Green Key.’ In dit artikel duiken we dieper in op duurzaamheid in hotels, met een specifieke focus op het belang van de Green Key-certificering. Green Key is een internationaal erkend milieukeurmerk voor toeristische accommodaties, waaronder hotels, hostels, campings en meer. Het werd voor het eerst geïntroduceerd in 1994 en heeft sindsdien wereldwijd aan populariteit gewonnen. Het primaire doel van Green Key is het stimuleren van duurzaamheid in de toerismesector door accommodaties aan te moedigen milieuvriendelijke en maatschappelijk verantwoorde praktijken te implementeren. Criteria voor Green Key-certificering:
Voordelen van Green Key-certificering voor HotelsDuurzaamheid biedt vele voordelen:
Hoe?Hotels kunnen de Green Key-certificering aanvragen door contact op te nemen met de nationale Green Key-organisatie. Het proces omvat een grondige beoordeling van de duurzaamheidsinspanningen van het hotel. Een team van deskundigen evalueert de naleving van de criteria op het gebied van milieubeheer, maatschappelijke verantwoordelijkheid en duurzaamheid in bedrijfsvoering. Accommodaties moeten periodieke audits ondergaan om ervoor te zorgen dat ze blijven voldoen aan de Green Key-normen. Green Key streeft naar verdere uitbreiding wereldwijd om meer accommodaties aan te moedigen duurzame praktijken te omarmen. Commercieel is het slim om green key door te voeren in de totaalinrichting van het hotel. Bij transformatieprojecten is juist zichtbaarheid namelijk zo belangrijk en met een totale make over versterk je het idee van verandering en verduurzaming. Gebruik van natuurlijk materialen zal het duurzame gevoel versterken. Denk hierbij aan bijvoorbeeld het gebruik van houten meubulair dat een tweede kans krijgt in het hotel. Toenemende bewustwording bij reizigers over duurzaamheid zal sowieso hotels stimuleren om Green Key-certificering te zoeken. |